Rozpočti si to! minisoutěže

S partnerem ročníku 2023/24 Hraj s rozumem a Critical Thinking Suitcase (CTS) jsme pro vás připravili minisoutěž o PLAKÁT/INFOGRAFIKU k tématu kritické myšlení.

Harmonogram

zasílání soutěžních výtvorů 12.12.2023 - 23.3.2024

Vyhlášení vítězů v rámci Global Money Week

Kdo se může zúčastnit?

žáci základních a středních škol - oceněni budou 3 nejlepší v kategoriích 1 st. ZŠ / 2 st. ZŠ /SŠ

Jak se soutěží?

 Přes webový formulář (níže) zašli soutěžní plakát nebo infografiku podle zadání.

  • Soutěžit můžeš samostatně nebo v týmu.
  • Můžeš poslat i více výtvorů a zvýšit svou šanci na výhru.
  • Výtvory bude posuzovat odborná porota.
  • Soutěží se v kategoriích 1. stupeň ZŠ / 2. stupeň ZŠ / střední školy.
  • Autoři nejlepších výtvorů získají hodnotné ceny.
  • Nejlepší plakáty budou umístěny na webu rozpoctisito.cz a na hrajsrozumem.cz a projects.eu
  • Pokud soutěžíš ve velké soutěži Rozpočti si to!, můžeš výtvory nahrát do soutěžní aplikace a získat za ně chechtáky! A nebo opačně: pokud už máš ve velké soutěži něco zajímavého, můžeš to přihlásit i do minisoutěže.

Co budeme hodnotit?

  • originalitu, nápaditost, zábavnost,
  • kvalita informací a soulad s principy finanční gramotnosti,
  • technické zpracování (ale důležitější je obsah a nápad).

Ke každému výtvoru napiš vysvětlující komentář a co nového ses během tvorby naučil/a - to ti přinese body navíc.


Nejlepší PLAKÁT nebo INFOGRAFIKA

Vytvoř plakát (infografiku), který znázorní něco z oblasti KRITICKÉHO MYŠLENÍ či mediální gramotnosti.

Příklad otázek, na které může dát tvůj plakát/infografika odpovědi:

  • Co znamená kritické myšlení?

  • Proč je důležité rozvíjet si kritické myšlení?

  • Co máme dělat, abychom si trénovali kritické myšlení?

  • Jak si ověřovat informace / obrázky?

  • Jak nenaletět podvodníkům?

  • Co jsou to Fake News?

  • Čím se vyznačují konspirační teorie?


Vytvoř slogan nebo heslo, které bude jasně vyjadřovat tvé zásadní poselství.

Do svého plakátu vlož i působivé obrázky.


Do infografiky můžeš zajímavým způsobem znázornit určité téma a jeho zásadní body, myšlenky, názory či pravidla. V infografikách se používají obrázky nebo ikony, dá se ztvárnit i ve formě komiksu nebo může být ručně kreslená.

Abys co nejvíce zapůsobil/a, zvaž, co na tvé cílové publikum – teenagery a mladé dospělé – působí nejvíc. Co přitahuje, motivuje a zajímá studenty, jako jsi ty?


Tip: o tom, co je infografika a jak ji vytvořit, se můžete dočíst např. zde: https://ceskeinfografiky.cz/co-je-infografika/



Kontaktujte nás:

rozpoctisito@gmail.com

Rosťa Rozpočtář a jeho zábavná vzdělávací videa

https://www.facebook.com/rozpoctisito


Pořadatelé soutěže: